,,S kožou na trh"..

25.07.2020

,,S kožou na trh" asi takto by som dnes začala svoj príspevok.. 

Prečo začínam práve takto?? Jednoducho mi zapasoval názov k môjmu príbehu, ktorý vám chcem vyrozprávať. O ceste ktorou som si musela s mojou pleťou prejsť. Dnes som sa rozhodla vyrozprávať svoj príbeh a tým teda vyjsť ,,s kožou na trh"..

,,Prečo práve ja?" túto otázku som si kládla vždy pri pohľade do zrkadla.. Všetky kámošky, spolužiačky a dievčatá v mojom veku mali pleť ako z katalógu... A moja?? Mala som vyrážky a akné proste tvár akú nechce mať žiadne mladé dievča... 

V dobe keď som vyrastala som nemala ani potuchy ako sa správne starať o svoju pleť. Prečo je dôležité ju dokonale a pravidelne čistiť.. Čo je správne používať a čo nie... Moja starostlivosť o pleť spočívala v čistej vode prípadne mydle a po čase, keď som navštívila kožnú lekárku pribudli rôzne smradľavé vodičky a kortikoidné maste, ktoré nemali absolútne žiadny účinok.. Na pleť namiesto makeupu som používala na odporúčanie kožnej lekárky Aknecolor.. Áno dobre čítate... Dnes už by som to všetko šmarila hlboko do koša... Ale.... Vtedy bola proste iná doba žiadny net a články, teda aspoň u nás to tak bolo.. Ale dnes s odstupom času som vlastne vďačná za všetky tieto nazvem to ,,zlé" skúsenosti, lebo iba tie ma dnes dostali k mojej práci, ktorú milujem a ku všetkým tým skúsenostiam , ktoré som za roky nazbierala.. 

Problémy s pleťou sa so mnou ťahali roky, pri tehotenstve s dcérou sa mi to dokonca ešte zhoršilo.. Bola som zúfalá, že som si nevedela pomôcť a rady kožnej lekárky boli tiež úplne bez výsledkov.. Bola som pre ňu len akým si experimentom.. Poslala ma dokonca na výber mandlí s tým že by mi to malo pomôcť.. No žiaľ opäť bez výsledku a teda zbytočne som prišla o krčné mandle. 

Zvrat nastal keď som začala mať žalúdočné problémy a skončila som u gastroenterológa..  Verdikt znel ,,Jasná Celiakia a spolu s ňou aj Helikobakter" a tam bol dôvod mojich nekončiacich problémov s pleťou...                                                        Akonáhle som začala dodržiavať bezlepkovú diétu a správne sa stravovať moja pleť sa neskutočne menila.. Vyrážky a vriedky sa sťahovali a na pleti zostali už iba čierne bodky a fliačky a pár drobných jazvičiek, nič také s čím by si neporadila .. šikovná" kozmetička. Takže som bola som vďačná nakoľko som konečne zažila nejaký pusun s mojou pleťou... V tú dobu som sa začala viac zaujímať o pleť ako takú, čítať články a knihy a začala ma stále viac a viac fascinovať pleť a všetko okolo nej a tak som si našla akreditovaný kurz ,,staroslivosti o pleť" a začala som študovať kozmetiku.. Od mlada ma bavilo všetko ohľadom krásy a viete si predstaviť ako som pri problémoch so svojou pleťou trpela... V puberte som to niesla tak ťažko, že som sa uzatvárala do seba. Videla som tie pohľady ľudí počula uštipačné poznámky.. Moja psychika bola veľmi podkopaná... Nenávidela som sa vždy, keď som sa pozrela do zrkadla všetko som brala ako nespravodlivosť. 

Kedže som začala študovať kozmetiku a moja tvár už bola viditeľne lepšia, objednala som sa ku kozmetičke s nádejou, že vyčistí všetko čo tam na pleti zostalo a moja pleť bude aspoň z časti taká, akú som si predstavovala... Ale... Návšteva kozmetičky bola  mimoriadne bolestivá, domov som šla celá opuchnutá a červená a ako vysvetlenie som dostala, že to je bežný postup a že to tak má byť... Samozrejme dostala som ďalší termín aby sme ,,dočistili" zvyšok... Ok, verila som veď predsa myslela som, že sa zverujem do rúk odborníčke (keďže má salón už niekoľko rokov). Na druhý deň samozrejme vyskočili nejaké pupáčiky a moja pleť bola stále červená ale aspoň opuch zmizol... Za ten čas som študovala a vzdelávala sa.. Svoje poznatky som rozširovala o prípravky a kožné ochorenia... Až prišiel deň ďalšej návštevy kozmetičky... Už keď som tam šla mala som zmiešané pocity ale v hlave som si predstavovala ako si oddýchnem a že moja pleť už bude pekná.. No žiaľ, ošetrenie bolo opäť neskutočne bolestivé, zvierala som rukami lehátko, mala zaťaté zuby a z očí sa mi nekontrolovane kotúľali slzy. Miesto oddychu som opäť zažívala nekonečné minúty bolestivého čistenia... Ale v hlave mi stále bežali myšlienky ,,Bejby to dáš" ,,To zvládneš" ,,Pre krásu sa predsa trpí"... Totálny oddych a uvoľnenie prišlo až pri maske... Domov som šla opäť opuchnutá a červená, no tento krát viac ako pri prvom čistení. Vysvetlenie opäť bolo, že to je v poriadku, len momentálne má ozón v oprave, ale toto je bežný výsledok a vraj do rána budem fit.... Bála som sa rána... A verte že oprávnene.. Už v noci ma celá pleť pálila a bolela, bol to zvláštny pocit.. A ráno pri pohľade do zrkadla som sa doslova rozplakala.. Moja pleť bola stále opuchnutá, červená a plná vyrážok, komplet celá moja tvár bola ako v ohni a nebolo na nej jediné miesto bez vyrážky...  Opäť sa mi rúcal celý svet a moje predstavy o peknej pleti.. V ten deň sme mali zrovna školu a moja predstava ako pôjdem teraz autobusom do Nitry ako môžem vôbec vyjsť medzi ľudí bola nepredstaviteľná... Makeup ani nič na ,,zamaskovanie" neprichádzalo do úvahy. Pálil ma len pocit, že by som si na tvár mala niečo dať. Chcelo sa mi zmiznúť zo života, tiekli mi slzy a zostala som úplne bezradná.. Uvažovala som či sa nevyhovorím, že som chorá alebo že mám črevné problémy... No nemala som síl na výhovorky, hlavou mi teda prešla myšlienka, že pôjdem a že možno tam mi pomôžu.. A tak som nastúpila do autobusu s hlavou dolu, aby som aspoň trochu maskovala svoju ,,zohavenú" tvár... Padali otázky od ľudí, ktorí ma poznali, čo sa mi stalo.. Prečo mám takú tvár... Hanbila som sa.. Nevedela som odpovedať, chcelo sa mi iba plakať. 

To, že som nakoniec do školy šla bolo jedno z najlepších rozhodnutí, ktoré som mohla urobiť.. Hneď ako som prišla mi okamžite začali pleť ukľudňovať, priznám sa že doteraz neviem čo všetko mi na pleť použili.. Viem že to boli aj nejaké technológie, prípravky a masku. Všetko sa mi skľudnilo... Cítila som obrovskú úľavu a neskutočný pocit, ktorý sa ani nedá opísať. Konečne som si mohla zdvihnúť zrak.. Obrovské ,,Ďakujem" je naozaj málo za to ako ma zachránili... 

Tú ,,pani" kozmetičku som už nikdy v živote nenavštívila... Ďalší termín som nechala jednoducho prepadnúť.. Svojím ne/odborným prístupom mi spôsobila toľko rán.. Jazvičky z ošetrení mi na pleti zostali dodnes.. A po ošetreniach sa mi na pleti a hlavne krku začali tvoriť vriedky s ktorými som ešte nejakú dobu bojovala.. 

Ale dnes som vďačná za túto skúsenosť.. Pretože to ma posunulo k tomu aby som viac študovala všetko ohľadom pleti.. K pleti a k ošetreniam sa staviam s rešpektom a s úctou.. Samozrejme som navštívila ešte veľa krát kozmetičku ale samozrejme inú a oveľa skúsenejšiu, našťastie som už nikdy nešla domov zapálená a červená a na druhý deň som sa do zrkadla pozerala už iba so spokojným úsmevom. Moja skúsenosť mi dala veľa poznatkov...

Kozmetiku som samozrejme úspešne ukončila a dnes som ja tá čo pomáha iným dievčatám a ženám pochopiť a počúvať svoju pleť. 

Moje neustále vzdelávanie mi dalo mnoho skvelých vecí a možností v živote. Dnes som vďačná za to že môžem byť súčasťou naozaj obrovských kozmetických a kozmeceutických značiek. Že dokážem dávať len to najlepšie nielen svojej pleti ale aj pre svoje zákazníčky. Spoznala som kopec úžasných ľudí, ktorí mi dali v živote nový smer, kopec nových poznatkov. A to čo je najhlavnejšie naučila som sa milovať samú seba. Milovať sa aj so všetkými nedostatkami ktoré mám, pretože iba vďaka nim som jedinečná.. Pretože nikto na svete nemá presne takú pleť ako ja, nemá presne tie nedostatky aké mám ja a v tom som ,,originál".. Preto je v živote nesmierne dôležité milovať samých seba, dnes to už viem a týmto poznatkom môj život nabral úplne iný smer. Nikdy v živote nič nieje také ťažké, aby sa to nedalo zvládnuť, a samozrejme základom je odpúšťať.. Nie len sebe ale odpustiť naozaj každému... 

Som neskutočné vďačná za všetko za všetku skúsenosť a za to že dnes môžem hrdo zdvihnúť hlavu a vykročiť do ulíc už aj bez makeupu !! :-)


A svoj príspevok ukončím slovami z piesne od SIMI : 

,,Dýchaj, nikto z nás nie je dokonalý. S chybami to sme my, všetci sme originály. Z plných pľúc zakrič: "Som hrdá na to kým som!" 

*Venované všetkým dievčatám a ženám, ktoré stratili svoje sebavedomie a lásku voči sebe samým, nech už mali na to akýkoľvek dôvod... ,,Sme proste krásne!! Verme si!! Sme jedinečné sme proste ,,ORIGINÁLY" 


                                                                                                Andy Beauty Blog

© 2019 Krása a životný štýl podľa Andy.. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky